Търговски кредит – какво е това и какви са неговите предимства и недостатъци?

1 min read

   Какво е търговски кредит? Какви са неговите предимства и недостатъци? Проверете преди да го дадете на вашите изпълнители! Това може да е добавената стойност на предложението, което правите за вашите бизнес клиенти. Търговският кредит ще удължи срока на плащане по фактурите, но това не е класически продукт, който се отпуска от банки, изискващ плащане на лихва или комисионна за получаването му.

  Много предприемачи не са в състояние да плащат предварително за поръчаните от тях продукти или услуги, без да нарушават финансовата ликвидност на компанията. В техния случай най-доброто решение може да бъде установяването на бизнес сътрудничество с доставчик, който ще предостави търговски кредит, което означава, че плащането ще бъде възможно да се уреди само след известно време от датата на получаване на стоките.

Какво е търговски кредит?

   Търговският кредит, известен също като търговски или стоков кредит, се предоставя на предприятието, което закупува продукти или услуги от продавача и се състои в отлагане на датата на плащане за стоките. Той носи много ползи и за двете страни, поради което е много популярен сред полските компании. Струва си обаче да се помни, че търговският заем винаги носи риск за продавача.

  Няма законови разпоредби, уреждащи продължителността на срока на кредита за търговски кредити, включително търговски кредити. Следователно времето, в което купувачът трябва да плати за стоките, е индивидуален въпрос, предмет на преговори между страните.

   Обикновено търговските кредити се отпускат за кратък период, който може да бъде от няколко дни до няколко месеца. Дължината му зависи от индустрията, в която работят двете компании, и вида и цената на стоките, обхванати от договора. Като правило, колкото по-луксозен е продуктът или услугата, толкова по-дълъг е периодът на плащане. Най-често срокът на заема е 30 дни.

  В много случаи това е оптимално решение и за двете страни: купувачът, който обикновено очаква плащането да бъде отложено възможно най-дълго, и продавачът, който трябва да разполага със средства за покриване на месечните разходи за управление на бизнес (възнаграждение на служителите, социалноосигурителни вноски, данъци, битови такси).

Източник: https://parite.bg/

Previous Story

Какво представлява минималното плащане?

Next Story

Днес почти всеки говори за дигитален маркетинг